המנחים ב"אנאהטה" - סמינר יוגה בטבע
איל שפרוני
ד"ר איל שפרוני הוא מורה בכיר להוראת יוגה בשיטת איינגאר (ובעל תואר ד"ר למדעי המחשב מהטכניון). איל עוסק ביוגה כשלושים שנה, לומד ישירות מאיינגאר, והוא אחד המורים הראשונים להוראת השיטה בישראל. ב-1995 הקים איל את "המרכז לאיינגאר יוגה" בזכרון-יעקב. במרכז, מלמד צוות של 5 מורים המוסמכים בהנחייתו.
פירסם מאמרים רבים בתחום היוגה ותירגם שני ספרים של ב.ק.ס. איינגאר לעברית: "עץ היוגה" ו"אור על הפראנאיאמה".
פירסם מאמרים רבים בתחום היוגה ותירגם שני ספרים של ב.ק.ס. איינגאר לעברית: "עץ היוגה" ו"אור על הפראנאיאמה".
שיטת איינגאר
ב.ק.ס. איינגאר (נולד ב1918), חקר במשך עשרות שנים את תנוחות היוגה והגיע לתובנות מעמיקות בקשר למצב הגוף והנפש בשעת התרגול. מזה שנים הוא נחשב לסמכות בתחום ולאחד ממורי היוגה המשפיעים ומעוררי ההשראה בעולם כולו. המאפיינים המייחדים את שיטת איינגאר הם:
תשומת לב לפרטי הביצוע לדיוק ולאליינמנט (alignment); שהייה ממושכת בתנוחות ותשומת לב לרצפים נכונים של תנוחות; שימוש בעזרים ועוד.
בזכות תכונות אלו נחשבת שיטת איינגאר גם כשיטת יוגה טיפולית.
תשומת לב לפרטי הביצוע לדיוק ולאליינמנט (alignment); שהייה ממושכת בתנוחות ותשומת לב לרצפים נכונים של תנוחות; שימוש בעזרים ועוד.
בזכות תכונות אלו נחשבת שיטת איינגאר גם כשיטת יוגה טיפולית.
אויר-הפוכות ופראנאיאמה
ב.ק.ס איינגאר כותב ב"אור על הפראנאימה":
"פראנאיאמה, אמנות הנשימה היוגית, מוליכה לשליטה ברגשות ומביאה בהמשך ליציבות, לריכוז ולאיזון מנטאלי. פראנאיאמה היא גשר שעוזר לתלמידי היוגה לעבור מתחום ההתפתחות הפיזית הטהורה לעבר הרוח. היא מהווה שלב חיוני במדע לקראת מימוש עצמי."
התנוחות ההפוכות והפראנאיאמה הם המרכיבים ה'אווריריים' יותר של תרגול היוגה – הם השונים ביותר ממה שמוכר לנו כ'התעמלות'.
כאן אין מטרות כמו חיזוק, גמישות בניית הגוף וכו', והעבודה היא מנטאלית טהורה: לשהות במשך עשר, עשרים ואף שלושים דקות במצב הפוך – כל-כך שונה מהדרך בה אנו מסתכלים על העולם בדרך-כלל; להיות נתון לחלוטין, בלי שיור, לזרם הנשימה, לתחושות העדינות של מגע האוויר בנחיריים ובדפנות הריאות
- אלו הרבדים העמוקים של תרגול היוגה; הם קשים להגדרה ולתפיסה כמו האוויר, אבל כמוהו בעלי עוצמה אדירה כאשר לומדים להשתמש בהם.
"פראנאיאמה, אמנות הנשימה היוגית, מוליכה לשליטה ברגשות ומביאה בהמשך ליציבות, לריכוז ולאיזון מנטאלי. פראנאיאמה היא גשר שעוזר לתלמידי היוגה לעבור מתחום ההתפתחות הפיזית הטהורה לעבר הרוח. היא מהווה שלב חיוני במדע לקראת מימוש עצמי."
התנוחות ההפוכות והפראנאיאמה הם המרכיבים ה'אווריריים' יותר של תרגול היוגה – הם השונים ביותר ממה שמוכר לנו כ'התעמלות'.
כאן אין מטרות כמו חיזוק, גמישות בניית הגוף וכו', והעבודה היא מנטאלית טהורה: לשהות במשך עשר, עשרים ואף שלושים דקות במצב הפוך – כל-כך שונה מהדרך בה אנו מסתכלים על העולם בדרך-כלל; להיות נתון לחלוטין, בלי שיור, לזרם הנשימה, לתחושות העדינות של מגע האוויר בנחיריים ובדפנות הריאות
- אלו הרבדים העמוקים של תרגול היוגה; הם קשים להגדרה ולתפיסה כמו האוויר, אבל כמוהו בעלי עוצמה אדירה כאשר לומדים להשתמש בהם.
נגה ברקאי רון
נגה ברקאי רון - ילידת 1968, מתרגלת יוגה משנת 1988. תלמידתה של אורית סן-גופטה.
מלמדת קורס מורי ויג'ננה יוגה במכון וינגייט. משנת 1995, נגה ברקאי ממדת מלמדת במרכז נווה שאנן לויג'ננה יוגה בירושלים. נגה ברקאי רון מתמחה ביוגה רפואית.
היא בוגרת החוגים לספרות עברית, ללימודים הודיים וסנסקריט באוניברסיטה העברית.
מלמדת קורס מורי ויג'ננה יוגה במכון וינגייט. משנת 1995, נגה ברקאי ממדת מלמדת במרכז נווה שאנן לויג'ננה יוגה בירושלים. נגה ברקאי רון מתמחה ביוגה רפואית.
היא בוגרת החוגים לספרות עברית, ללימודים הודיים וסנסקריט באוניברסיטה העברית.
ויג'נאנה יוגה
שנקרה, אבי תורת הודנטה מסביר כי ויג'נאנה היא הבנה או ידיעה הנובעת לא מידע חיצוני שנלמד מפי מורה או מסורת בלבד, אלא, זוהי בהירות פנימית המתגלה לנו דרך ניסיון אישי. רמקרישנה ממשיך את פרשנותו באומרו - הידע והודאות כי האש קיימת בעץ זוהי ג'נאנה –ידיעה. אך לבשל אורז על האש הזו, לאכול את האורז ולהיות מוזן ממנו זוהי ויג'נאנה- לדעת ולהבין מבפנים.
העקרונות המנחים, הכוללים את הרפיית הגוף, השקטת התודעה, ההתמקדות באמצעות הכוונה, ההשתרשות, החיבור, ההתרחבות והמודעות לנשימה – כל אלה מאפשרים לנו להיות קשובים פנימה ומבפנים לראות, לחוש, להבין ולפעול במיומנות. קריאת דרך האימון שלנו בשם "ויג'נאנה יוגה" אינה אלא מתן הכרה לדבר- מה שמצוי בה מאז ומעולם, דבר-מה הטמון בלב לבה של הדרך שלנו: לחוש להבין ולהתאמן – מבפנים. תודה לכל מורי שהצביעו בהתמדה אל עבר אותו "ירח", אל האימון מבפנים.
העקרונות המנחים, הכוללים את הרפיית הגוף, השקטת התודעה, ההתמקדות באמצעות הכוונה, ההשתרשות, החיבור, ההתרחבות והמודעות לנשימה – כל אלה מאפשרים לנו להיות קשובים פנימה ומבפנים לראות, לחוש, להבין ולפעול במיומנות. קריאת דרך האימון שלנו בשם "ויג'נאנה יוגה" אינה אלא מתן הכרה לדבר- מה שמצוי בה מאז ומעולם, דבר-מה הטמון בלב לבה של הדרך שלנו: לחוש להבין ולהתאמן – מבפנים. תודה לכל מורי שהצביעו בהתמדה אל עבר אותו "ירח", אל האימון מבפנים.
השתרשות
שורשיו של כל עץ חותרים את תוך תוכי האדמה וכך מייצבים את גוף הצמח הנישא על פני האדמה, כלפי השמיים. תוך כדי החתירה כלפי מטה יונקים השורשים מזון ומים ומזרימים אותם כלפי מעלה, אל פני האדמה, ועד קצה צמרתו של העץ, גבוהה ככל שתהיה. תנועה דו כיוונית כזו פועמת בתוך כל גוף חי.
תמר עדי
תמר עדי, מרכז צ'אנדרה יוגה, מלמדת יוגה מזה שמונה שנים בתל אביב וכיום גם במושב אביאל. בהנחיתה של תמר ישנם דגשים משיטות כמו ויניאסה ואיינגר והקפדה על תרגול מתוך אהבה, חמלה והערכה ליכולות גופינו ותודעתנו ברגע הנתון. כמו כן הקפדה על נשימה נינוחה כראי אותנטי לתשומת לב בתרגול יוגה.
טרנספורמציה
בסמינר תמר תנחה שיעור בנושא אלמנט האש ובו תפנה את תשומת ליבנו לאנרגיה אשר מתדלקת את מערכת העיכול "סאמנה ואיו". השיעור יוקדש להבנה של תנועת הסאמנה, תנועה סיבובית והתרגול עצמו יהיה סביב פיתולים וסחיטה של הבטן אשר מתחת לקו הטבור.
יובל בן מרדכי
יובל בן מרדכי לומד ומתרגל יוגה משנת 2002. מנהל סטודיו ליוגה בחיפה - naya yoga
בוגר קורס מדריכים וקורס מדריכים בכירים בבית הספר למאמנים ולמדריכים בוינגייט בשיטת הויניאסה לפי דסיקשר.
מוסמך כמורה ליוגה מטעם -KHYF ב(Krishnamacharya Healing and Yoga Foundation). תלמיד של שחר בן דוד.
בוגר קורס מדריכים וקורס מדריכים בכירים בבית הספר למאמנים ולמדריכים בוינגייט בשיטת הויניאסה לפי דסיקשר.
מוסמך כמורה ליוגה מטעם -KHYF ב(Krishnamacharya Healing and Yoga Foundation). תלמיד של שחר בן דוד.
ויניאסה
ויניאסה היא אימון יוגה דינמי ומאתגר ברצפים משתנים של תנוחות.
תנועה מתוך הקשבה וקשר לנשימה, ושהייה בתנוחה תוך התעמקות בהבנת התנוחה וביצועה המדויק.
אימון ויניאסה דורש מיקוד וכוונה ומחזק את הקשר שבין גמישות, יציבות ואיזון בגוף לבין גמישות, יציבות ואיזון בנפש ובתודעה.
תנועה מתוך הקשבה וקשר לנשימה, ושהייה בתנוחה תוך התעמקות בהבנת התנוחה וביצועה המדויק.
אימון ויניאסה דורש מיקוד וכוונה ומחזק את הקשר שבין גמישות, יציבות ואיזון בגוף לבין גמישות, יציבות ואיזון בנפש ובתודעה.
זרימה
וינאסה היא תנועה רציפה המקשרת בין התנוחות השונות ביוגה דרך הנשימה. הריצפות שבתנועה מכוונת אל הדינמיקה הפנימית הקיימת בטבע, וכך מלמדת אותנו שאין דבר קבוע ביקום - אלא, יש רק את התנועה האינסופית.
כמו המים החיים, נלמד להעמיק את מימד הזרימה שבתוכנו. בחיבור זה נוכל לאפשר לעצמנו להניח למים לשטוף אותנו, לנקות ולזכך את החיבור אל העצמי, אל היוגה של המעברים, של התנועה.
כמו המים החיים, נלמד להעמיק את מימד הזרימה שבתוכנו. בחיבור זה נוכל לאפשר לעצמנו להניח למים לשטוף אותנו, לנקות ולזכך את החיבור אל העצמי, אל היוגה של המעברים, של התנועה.
סווטלודג'
הסווטלודג' הוא טקס קדוש ועתיק המשמש לטיהור ולתפילה. בצפון אמריקה קוראים לו איניפי – יצירת חיים. ובמקסיקו הוא נקרא טמאסקאל – הבית של האבנים החמות. בקתת ההזעה היא מבנה עגול ונמוך, שבמרכזו שקע מעוגל דמוי רחם. הבקתה מסמלת את הרחם של אמא אדמה ובתוכה, במהלך הטקס, המשתתפים יוצאים למסע פנימה של טיהור פיזי ונפשי, שמהווה גם מעין תהליך של לידה מחדש. מחוץ לבקתה דולקת האש, בעזרתה מחממים אבנים. כאשר האבנים מוכנות, נכנסים המשתתפים לתוך הבקתה ומתיישבים במעגל. האבנים מוכנסות למקומן ונושאות בקרבן את האש לתוך הרחם. כך, נוצרים החיים. על האבנים החמות, ישפכו מים ליצירת חום ואדים. תהליך ההזעה עוזר בניקוי פיזי של הגוף מרעלים.
הטקס הוא תהליך מובנה של ארבעה שלבים, ארבע דלתות. העבודה בכל דלת היא עם יסוד אחר, כיוון אחר, סמליות אחרת. במהלך הטקס שרים שירי תפילה, ונעשה שימוש בעשבי מרפא כמו מרווה ועוד, כדי לתמוך בתהליך שינוי מצב התודעה
הטקס הוא תהליך מובנה של ארבעה שלבים, ארבע דלתות. העבודה בכל דלת היא עם יסוד אחר, כיוון אחר, סמליות אחרת. במהלך הטקס שרים שירי תפילה, ונעשה שימוש בעשבי מרפא כמו מרווה ועוד, כדי לתמוך בתהליך שינוי מצב התודעה
מיכל ולנסי
מיכל ולנסי - עוסקת ברפואה אינדיאנית. השלימה מעגל של ארבעה מסעות חזון. מנחה טקסי סווט לודג' (בקתת הזעה), מסעות חזון בישראל וטקסי ריפוי אינדיאנים מסורתיים. בשנת 2009 החלה לארגן, לראשונה בישראל, מסעות חזון בדרך האינדיאנית המסורתית. מורה ליוגה. מתרגלת יוגה משנת 1994, החלה ללמד יוגה ב- 2006. בשנת 2005 עברה חניכה מסורתית לראג'ה יוגה בהודו. תלמידתו של מהדב – ז'אן מארי באסוט, תלמידו של גורו ג'י שיוו צ'יטאן מאום קארשוואר. תלמידתה של נגה ברקאי.
בחייה ובעבודתה משלבת מיכל באופן מעמיק וייחודי את נתיב הרפואה של הדרך האדומה ואת דרך היוגה.
בחייה ובעבודתה משלבת מיכל באופן מעמיק וייחודי את נתיב הרפואה של הדרך האדומה ואת דרך היוגה.